ردیاب شخصی و خودرو آراسیستم

ردیاب های مختلف ما مصارف گوناگون همچون نمایش مسیر حرکت شخص یا وسیله موردنظر، موقعیت یابی و یا شنود

ردیاب های مختلف ما مصارف گوناگون همچون نمایش مسیر حرکت شخص یا وسیله موردنظر، موقعیت یابی و یا شنود

تغییر نحوه عملکرد SMEs در تلماتیک ها

شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۰۲:۰۹ ب.ظ

نظارت برای یافتن موقعیت واقعی یک کامیون تا نگهداری سوابق سفر برای کسر مالیات مسافت پیموده شده استفاده می شود. با وجود مزایای بارز آنها ، اکثر صاحبان مشاغل کوچک که دارای ناوگان وسایل نقلیه هستند ، تمایل دارند تصور کنند که راه حلهای telematics  ابزاری برای شرکتهای بزرگتر است. واقعیت نمی تواند از حقیقت دور باشد زیرا سیستم های telematics راه حل های مناسبی برای ناوگان به هر اندازه ای ارائه می دهند و هزینه های عملیاتی را حتی اگر یک شرکت تعداد کمی وسیله نقلیه داشته باشد و بر خلاف باور عمومی ، به شدت کاهش می دهد. آنها حتی توسط مشاغل کوچک نیز مقرون به صرفه هستند.

استفاده از ردیاب خودرو

 این که آیا یک ناوگان تجاری فقط از یک وسیله نقلیه یا یک هزار دستگاه تشکیل شده است ، سیستم های Telematics صرفه جویی قابل مشاهده ای را در هزینه ها از جمله افزایش بهره وری در تجارت و بهبود تجربه مشتری ارائه می دهند. نمونه های بی شماری وجود دارد که شرکتی که سیستم های Telematics را اتخاذ کرده است ، گزارش کرده است که 50٪ بازده خود را افزایش داده و مصرف سوخت اضافی را کاهش می دهد. ناوگان کارآمد می تواند شغل بیشتری را در یک زمان انجام دهد و بارهای بیشتری را با همان میزان منابع و در نتیجه افزایش درآمد و هزینه های پایین تر، تحویل دهد.

برخی از دارندگان مشاغل ممکن است بپرسند که چگونه سیستم های Telematics با نصب دستگاه جی پی اس ماشین در وسایل نقلیه خود می توانند به چنین نتایج عالی برسند. خوب ، پاسخ بسیار ساده است ، همه چیز در مورد جمع آوری حجم عظیمی از داده ها و پردازش آن با نرم افزار ردیابی پیشرفته است. لیست طولانی ای از ویژگی های پیشرفته وجود دارد و سیستم های Telematics مزایایی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند تا کار ناوگان را آسان تر کنند. بیایید نگاهی به برخی از این ابزارها و ویژگیهای برجسته بیندیشیم و اینکه چگونه آنها در مبارزات روزانه خود به صاحبان مشاغل کمک می کنند.

تحلیل رفتار راننده

رانندگان ستون فقرات هر تجارت ناوگان هستند. رفتار آنها در پشت وسیله نقلیه - خوب یا بد - مستقیم بر شرکت منعکس شده و بر هزینه های عملیاتی مانند هزینه سوخت و قبض های نگهداری تأثیر می گذارد. اطلاعات مربوط به رفتار رانندگی رانندگان مانند؛ میزان سرعت در رانندگی، چه مدت و چقدر با وسیله نقلیه رانندگی می شود و مدیران ناوگان از الگوی رفتاری رانندگان بینش می دهد. عادتهای خطرناک و ناخواسته رانندگی مانند ترمز ناگهانی و بیکار شدن باید از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد و برای حفظ ناوگان سالم باید با آنها برخورد کرد.

امنیت وسایل نقلیه همچنین در هنگام وجود وسایل نقلیه انبوه و رانندگان مشغول درگیر در عملیات ، نگرانی اصلی برای اپراتورهای ناوگان است. نظارت مداوم عادت های خطرناک رانندگان را محدود کرده و آنها را ترغیب به پیروی از قوانین می کند. داده های زمان واقعی اجازه می دهد تا مدیران ناوگان به هر چیزی که نشان می دهد سیستم ردیابی مانند سرعت و بیکار ماندن برای مدت زمان طولانی ، پاسخ دهند. دستگاه های Telematics می توانند به شناسایی رانندگانی که عملکرد ضعیفی دارند و نیاز به آموزش اضافی دارند ، کمک کنند. رانندگان آگاه احتمالاً کمتر درگیر رفتارهای بی پروا هستند و از سیاست های شرکت پیروی می کنند تا شرایط کار خود را ایمن تر و تولید کنند.

استفاده از ردیاب خودرو

سنسورها

داده های Telematics عمدتا توسط سنسورها جمع آوری می شوند. تنها هدف آنها شناسایی تغییرات یا وقایع در یک محیط خاص و گزارش این اطلاعات به بستر ردیابی زنده است پس مناسب برای استفاده به عنوان ردیاب شخصی نیستند. دستگاه های Telematics مجهز به شتاب سنج و مجموعه ای از سنسورهای سخت افزاری هستند که می توانند برای جمع آوری و انتقال داده های اساسی وسیله نقلیه از قبیل وضعیت احتراق ، سطح سوخت ، سنسورهای درب باز و سطح روغن استفاده شوند.
صنایع مختلف به انواع مختلفی از داده های telematics نیاز دارند و سنسورها می توانند در به دست آوردن داده های درخواستی برای مشاغل ناوگان کمک کنند. به عنوان نمونه ، یک شرکت ناوگان که بیشتر بارهای بزرگ را در مسافت های طولانی حمل می کند می تواند از کاهش هزینه سوخت آنها سود ببرد. سنسور سوخت اطلاعات گسترده ای در مورد مصرف سوخت جمع آوری کرده و داده ها را به سرور ردیابی مبتنی بر ابر می فرستد. مدیران ناوگان می توانند به این داده ها دسترسی پیدا کرده و گزارش های سوخت را تهیه کنند تا دلایل زباله سوخت را شناسایی کرده و آنها را متوقف کنند.

مثال خوب دیگر؛ سنسورهای دما می توانند به مشاغل تحویل غذا کمک کنند تا کالاهای خود را تازه نگه دارند و از وضعیت تحویل آنها به مشتریان خود آگاه کنند. اپراتورهای ناوگان می توانند داده های خود را برای تأمین نیازهای مشتریان برای پشتیبانی از عملیات خود سفارشی کنند. SME ها می توانند از سنسورهای موجود در دستگاههای telematics کاملاً استفاده کنند تا عملکرد خود را بهبود بخشند و هزینه های خود را کاهش دهند.

 سفرنامه

حتی اگر شرکتهای کوچک و متوسط از خدمات کمتر وسیله نقلیه استفاده کنند ، این شرکت ها هنوز هم سالانه هزاران مایل تجاری را وارد می کنند. نگهداری سوابق تفصیلی از این سفرهای کاری و کسر آنها از مالیاتهایشان در پایان سال مالیاتی راهی عالی برای کاهش هزینه برای شرکتهایی با بودجه کمتری است. خدمات کاهش مالیات مسافت پیموده شده توسط HMRC در نظر گرفته شده برای جبران مشاغل ناوگان از هر اندازه برای هزینه های عملیاتی آنها از قبیل هزینه های ثبت نام ، استهلاک ، هزینه سوخت ، نگهداری و پرداخت بیمه است. HMRC نرخ کسر مسافت پیموده شده را هر سال برای انواع خودروها تعیین می کند و این نرخ به دلیل تغییر در بازار در معرض تغییر است. سوابق مسافت پیموده شده تجاری باید بی عیب و نقص باشد و شامل اطلاعات مشخصی درباره هر سفر کاری از قبیل تاریخ ، مسافت پیموده شده کل ، هدف سفر و مقصد باشد. ورود به سیستم مسافت پیموده شده سفر Log  می تواند به صاحبان SME و اپراتورها کمک کند تا به تمام اطلاعات لازم دسترسی پیدا کنند ، به آنها کمک کند تا سفرهای تجاری را با سهولت شناسایی کنند. سفر سفر به شرکتها اجازه می دهد تا گزارش های جامعی را برای کم شدن مالیات مسافت پیموده شده به HMRC ارائه دهند.

ردیاب خودرو

تعداد مشاغل کوچک و متوسط که راه حل های telematics را در زیرساخت های خود پذیرفته اند ، هر روز در حال رشد هستند و شروع به درک مزایای این سیستم های پیشرفته می کنند. دستگاه های Telematics دید وسایل نقلیه ناوگان را به طور چشمگیری بهبود می بخشند ، زیرا به روزرسانی های مکرر داده ها را به بستر ردیابی مبتنی بر ابر می فرستند. مدیران می توانند مکان وسایل نقلیه و رانندگان خود را در زمان واقعی رصد کنند و همچنین به مجموعه ای از اطلاعاتی که می تواند برای انجام تنظیمات برای ساده سازی کار خود استفاده کنند ، دسترسی پیدا کنند. اپراتورهای شرکتهای کوچک و متوسط با تعبیه دستگاههای telematics بر روی وسایل نقلیه ناوگان خود می توانند مشکلات ایمنی مربوط به راننده را برطرف کرده ، ناوگان سالم را حفظ کرده و هزینه های عملیاتی را با ویژگی های برجسته مانند سفرنامه کاهش دهند.

نمای صنعت

 فناوری دستگاه Telematics از مدتها پیش فراتر از یک سیستم ردیابی موقعیت مکانی ساده است. راه حل های Telematics طیف گسترده ای از ابزارهای قدرتمند را ارائه می دهند که می توانند به رشد و تبدیل شدن به یک تجارت سودآور به SME کمک کنند.

 

  • فاطمه عرب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی