ردیاب شخصی و خودرو آراسیستم

ردیاب های مختلف ما مصارف گوناگون همچون نمایش مسیر حرکت شخص یا وسیله موردنظر، موقعیت یابی و یا شنود

ردیاب های مختلف ما مصارف گوناگون همچون نمایش مسیر حرکت شخص یا وسیله موردنظر، موقعیت یابی و یا شنود

دستگاه ردیاب برای حیوانات حیات وحش

دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۵۹ ق.ظ

ردیابی حیوانات با استفاده از دستگاه ردیاب برای درک الگوهای رفتاری آنها

با بزرگ شدن و گسترش تمدن بشر ، طبیعت و حیوانات در معرض خطر قرار می گیرند. مطابق دستورالعمل طبیعت ، هر موجود زنده در این سیاره اکوسیستم قابل توجهی از خود دارند. همچنین افراد برای تهیه بیماری و داروهای مختلف از حیوانات خاص استفاده می کنند. پارک های ملی وجود دارد که بسیاری از گونه های غیر معمول و در معرض خطر آن ها را در خود جای داده است تا آن ها را از شکار و شکارچیان محافظت کند. به عنوان مثال ، برخی از گونه های ببر و پانداها حیواناتی در معرض خطر هستند و نگهداری از این حیوانات مهم است. به همین دلیل دستگاه های ردیاب حیوانات برای ردیابی حرکات و مکان آنها ضروری است. اگر این حیوانات در معرض خطر آسیب دیده یا مجروح شوند ، می توانیم آنها را بیابیم و به موقع آسیب های آنها را درمان کنیم. با این حال ، در حیات وحش ، حیوانات همچنین می توانند بیمار شوند یا شرایطی وجود دارد که برای شرایط خود به واکسن احتیاج داشته باشند. مشکل اصلی در این نوع سناریوها این واقعیت است که در پناهگاه های عظیم حیوانات ، پیگیری این حیوانات بسیار سخت است. به همین دلیل ، شاید لازم باشد بعضی اوقات کل پارک را جستجو کنیم. برای جلوگیری از چنین چالش هایی ، مدیران پارک می توانند از این موارد استفاده کنند، سیستم های جی پی اس ردیاب و پیدا کردن حیوان مورد نظر در عرض چند دقیقه.

ردیابی حیوانات با استفاده از دستگاه جی پی اس

 

نحوه کار ردیاب های حیوانات: دستگاه های ردیاب برای حیوانات مکان یابی حیوانات را از راه دور با کمک قلاده های ردیابی GPS برای کمک به حیوانات نیازمند انجام می دهند. دستگاه های ردیاب حیوانات با استفاده از سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) می توانند موقعیت دقیق ماهواره ای حیوان را فراهم کرده و به روز رسانی های مکانی را در فواصل از پیش تعیین شده ارسال کنند. مکان ها ثبت شده اند و ممکن است به روش دیگری بارگیری شوند. قلاده های قدیمی GPS فقط قادر به ذخیره اطلاعات مکان بودند و تا زمانی که قلاده بازیابی نشده بود قابلیت استفاده از ردیاب حیوانات وجود نداشت. با این حال ، قلاده های ردیاب مدرن با عملکردی مشابه ردیاب کودک اجازه می دهد تا داده های مکان از راه دور دریافت شوند. قلاده های GPS / GSM از سیگنال های تلفن همراه GSM برای به دست آوردن و انتقال اطلاعات استفاده می کنند. قلاده های ردیاب از ماهواره های Geostationary استفاده می کنند تا موقعیت را به همراه سایر اطلاعات به سرور ردیابی یا رایانه شخصی ارسال کنند.

داده های به دست آمده با استفاده از انواع ردیاب حیوانات: موقعیت یک حیوان ردیابی شده را می توان برای تعیین محیط و شرایط زندگی ذخیره کرد ، اما هیچ گونه اطلاعات رفتاری را نمی توان مستند کرد مگر اینکه دستگاه ردیاب حیوانات اتصال VHF داشته باشد.
واحد سنجش دما:  برای تشخیص دمای بدن حیوان می توان از واحد سنجش دمای تعبیه شده در دستگاه ردیاب حیوانات استفاده کرد.
دستگاه مقایسه:  عملکرد مقایسه گر این است که اگر درجه حرارت بالاتر یا پایین تر از لبه باشد ، دمای خروجی کاهش یافته یا بالاتر را نشان می دهد.
واحد سنجش مرگ و میر:  اگر واحد سنجش مرگ و میر به اتصال VHF مجهز باشد ، اگر حیوان بیش از 4 ساعت حرکت نکرده باشد ، می توانید سریعتر سیگنال های رادیویی ارسال شود. از طرف دیگر ، مکان GPS یک نقطه ثابت است.
میکروکنترلر:  میکروکنترلر ویژگی های مختلفی مانند خواندن را از طریق مختصات دستگاه ردیاب حیوانات انجام می دهد .
حیات وحش در نقشه های گوگل:  هنگامی که کاربر پارامتر موقعیت یابی به عنوان پیام کوتاه متنی یا هر ساختار دیگر را دریافت کرد ، می تواند از این داده های مکان در نقشه موتورهای جستجو برای جستجوی مکان دقیق فیزیکی استفاده کند.
صفحه نمایش LCD: از  نمایشگر LCD برای نظارت بر اطلاعات مختلف در Digital استفاده می شود.

نقشه ردیابی حیوانات در حیات وحش

مزایای دستگاه های ردیاب حیوانات

  • آنها به نگهداری فردی احتیاج ندارند زیرا روند ردیابی کاملاً خودکار است.
  • دستگاه ها به راحتی قابل استفاده و ردیابی هستند.
  • این روش برای حیوانات ایمن تر است و به هیچ وجه به آنها آسیب نمی رساند.
  • این روش در مقایسه با سایر روشها بسیار کاربردی و سریع است.

برنامه های دستگاه جی پی اس ردیاب حیوانات :

  • برای شناسایی و یافتن همه حیوانات موجود در طبیعت ، جنگل و پارک های ملی می توان از وسایل ردیابی حیوانات حیات وحش GPS استفاده کرد.
  • شما می توانید از آن برای جستجوی و نجات حیوانات اهلی برای اهداف خانگی استفاده کنید.
  • همچنین می توان از این ردیاب برای ردیابی حیوانات مزرعه در صورت گمشدن استفاده کرد.
  • نیروهای پلیس  بیشتر اوقات در پرونده های جنایی از ردیاب حیوانات استفاده می کنند. اداره پلیس برای جستجوی ردپای سارقان و مجرمان از سگهای پلیس استفاده می کند ، بنابراین ردیاب ها در چنین شرایطی بسیار کمک می کنند.

نتیجه گیری: دستگاه های ردیاب حیوانات وسایل پیشرفته ای هستند که می توانند برای محافظت از طبیعت و حیوانات وحشی استفاده شوند. با استفاده از این محصولات پیشرفته، ردیابی حیوانات ، حیوانات وحشی یا حیوان خانگی آسانتر از همیشه است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی