ردیاب شخصی و خودرو آراسیستم

ردیاب های مختلف ما مصارف گوناگون همچون نمایش مسیر حرکت شخص یا وسیله موردنظر، موقعیت یابی و یا شنود

ردیاب های مختلف ما مصارف گوناگون همچون نمایش مسیر حرکت شخص یا وسیله موردنظر، موقعیت یابی و یا شنود

انواع دستگاه ردیاب جی پی اس و کاربرد آنها

يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۹، ۰۲:۰۰ ب.ظ

از سال 1960 سیستم مکان‌یاب GPSاز یک تکنولوژی نظامی به یک تکنولوژی عمومی تبدیل شده است. بسیاری از مردم عنوان GPS را همان کارکرد مکان‌یابی موجود بر گوشی همراه خود می‌دانند. در حالی که ماهواره‌های GPS که در فاصله بیست هزار کیلومتری زمین قرار دارند کارکردهای بسیار متنوع و کارآمدی دارند.
میزان  دقّت انواع ردیاب GPS با توجه به تعداد ماهواره های جی پی اس ارتباط دارد از این رو کارشناسان در حال تولید ماهواره های بیشتری هستند. نسل جدید ماهواره‌های GPS به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سیگنال آنها چندین برابر دقیق‌تر و قوی‌تر از ماهواره‌های فعلی خواهد بود.
بنابراین عدم توجّه به ظرفیت این تکنولوژی و محدود کردن کاربرد انواع ردیاب GPS تنها به مکان‌یابی، یک اشتباه استراتژیک است. به عبارت دیگر امروزه سرمایه‌گذاری در زمینه انواع ردیاب GPS و تلاش برای توسعه آن یک انتخاب آگاهانه و سودآور است.

انواع دستگاه ردیاب جی پی اس و کاربرد هریک

انواع دستگاه ردیاب جی پی اس و کاربرد آنها

امروزه طیف متنوعی از انواع دستگاه ردیاب جی پی اس در بازار وجود دارد که هریک برای کارکرد ویژه‌ای طراحی و تولید شده‌اند. با ورود این تکنولوژی به زندگی روزمره مردم، ویژگی‌ها و کارکردهای متفاوتی در این عرصه مورد توجّه قرار گرفت.
1. ردیاب خودرو وسیله ای است که به عنوان دزدگیر، محافظ مطمئنی برای خودرو است و سارقین خودرو جرأت نمی‌کنند به این خودرو نزدیک شوند. زیرا برخی از انواع ردیاب خودرو بدون هیچ هشداری و در همان مراحل اولیه سرقت، به صاحب خودرو اعلام خطر می‌کنند. به خاطر اعلام دقیق موقعیت مکانی خودرو نیز حضور صاحب خودرو یا پلیس در اسرع وقت مانع از سرقت خودرو می‌شود. از دیگر مزایای این ردیاب ها این است که می توان به محض اطلاع از به سرقت رفتن اتومبیل آن را در جا خاموش کرد به طوری که دیگر امکان حرکت خودرو وجود نداشته باشد.
2. ردیاب شخصی: ردیاب شخصی وسیله ای است که همانطور که از نام آن پیداست مصارف شخصی دارد. از این ردیاب ها برای افراد مختلف در موقعیت های مختلف می توان استفاده کرد. حتی درصورت امکان آویزان شدن میتوان برای ردیابی حیوانات خانگی و حتی حیوانات مزرعه نیز از آنها بهره برد.

3. ردیاب آهنربایی: این ردیاب با توجه به اندازه آن می تواند هم به عنوان ردیاب شخصی و هم ردیاب خودرو و موتورسیکلت مورد استفاده قرار بگیرد.

4. ردیاب کشتی

5. ردیاب هواپیما (در مورد اطلاعات بیشتر درباره ی استفاده از ردیاب در صنعت دریانوردی اینجا بخوانید )

6. ردیاب دارایی و اموال

7. ردیاب بلوتوثی

8. ردیاب های دارای خاصیت RFID

مزایای استفاده از ردیاب های مختلف:

  • در مقابل، خرید ردیاب شخصی یا خرید ردیاب خودرو به منظور راستی‌آزمایی کارمندان یا نزدیکان نیز کارایی دارد.
  • شرکت‌های حمل و نقل با استفاده از ردیاب GPS به راحتی می‌توانند ناوگان حمل و نقل خود را کنترل کنند. در نتیجه مدیریت یک شرکت حمل و نقل علاوه بر تأمین امنیت تجهیزات و محموله‌های خود استرس کمتری را متحمل می‌شود.
  • کاهش استرس در مورد خانواده‌هایی که کودک، بیمار و یا سالمند در خانه دارند
  • خرید ردیاب شخصی برای محافظت از افراد ضعیف به سادگی حجم زیادی از مشکلات خانواده را حل خواهد کرد.
  • ردیاب های آهنربایی نسبت به ردیاب های سیمی این مزیت را دارند که برعکس بیشتر دستگاه های موجود در بازار که نیاز به نصب روی خودرو، موتور، دوچرخه و ... دارند و علاوه بر پرداخت هزینه بابت خرید ردیاب باید هزینه ای بابت نصب ردیاب خودرو به نصاب بپردازید، این ردیاب ها نیاز به نصب ندارند. نصب ردیاب روی وسایل نقلیه نیاز به صرف زمانی برای انجام سیمکشی ردیاب و همچنین وصل کردن رله قطع کن، سنسورهای مختلف چون سنسور سوخت، سنسور دما و رطوبت و ... دارد. ردیاب آهنربایی نوعی از دستگاه های ردیاب است که نیازی به نصب ندارد و کاملا پرتابل است و نیازی به منبع تغذیه و نصب میکروفن ندارد. با خرید ردیاب آهنربایی بدون نیاز به نصب ردیاب آنرا هر جایی از ماشین مخفی کنید یا به اجسام فلزی چون زیر ماشین وصل کنید و با گوشی و کامپیوتر قابلیت ردیابی آنلاین ماشین را خواهید داشت.

ردیاب آهنربایی دارای یک باتری داخلی است که نیاز اتصال ردیاب به باتری ماشین یا موتورسیکلت از بین می برد. چنین دستگاه هایی به مانند یک گوشی باتری دارند که مدت زمان شارژ آنها مشخص شده است و هنگام اتمام شارژ نیاز به شارژ کردن مجدد باتری ردیاب است تا کار کند.

نحوه ردیابی خودرو توسط ردیاب آهنربایی

دستگاه هایی ردیاب آهنربایی دقیقا به مانند دیگر دستگاه های ردیاب موجود در بازار با دقت بالا قابلیت ردیابی آنلاین خودرو یا هر وسیله ای نقلیه ای را دارند. شما می توانید از طریق سامانه سایت یا از گوشی اقدام به ردیابی آنلاین خودرو کنید.

انواع ردیاب آهنربایی

تفاوت بین دستگاه های ردیاب آهنربایی تنها در مدت شارژ باتری دستگاه است. به عنوان مثال یک دستگاه آهنربایی دارای 15 روز شارژ باتری است و دستگاه دیگر دارای 90 روز شارژ باتری است. به این معناست که دستگاهی که دارای 15 روز شارژ باتری است بعد از اتمام شارژ در 15 روز نیاز به شارژ مجدد دارد.

تفاوت بین ردیاب آهنربایی و ردیاب های سیمی

دستگاه ردیاب آهنربایی نیازی به سیمکشی و اتصال به باتری خودرو یا موتورسیکلت ندارند. منبع تغذیه ردیاب آهنربایی توسط یک باتری موجود داخل دستگاه تامین می شود.
1.    مخفی کردن ردیاب در قسمت های مختلف ماشین بدون نیاز به سیمکشی
2.    بدون نیاز به نصب توسط نصاب ردیاب خودرو
3.    قابلیت شنود بدون نیاز به نصب میکروفن
4.    قابلیت خاموش کردن توسط ارسال پیامک ندارد.
5.    قابلیت برقراری تماس و مکالمه دو طرفه وجود ندارد.

منبع: آراسیستم

 

  • فاطمه عرب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی