ردیاب شخصی و خودرو آراسیستم

ردیاب های مختلف ما مصارف گوناگون همچون نمایش مسیر حرکت شخص یا وسیله موردنظر، موقعیت یابی و یا شنود

ردیاب های مختلف ما مصارف گوناگون همچون نمایش مسیر حرکت شخص یا وسیله موردنظر، موقعیت یابی و یا شنود

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است


مهمترین مورد از موارد ممکن در استفاده از ردیاب شخصی عبارتند از :

حفظ امنیت خانواده

به عبارتی باید گفت که هیچ چیز در زندگی مهمتر از خانواده نیست پس هرگونه اقدامی که بوسیله ی آن بتوان در افزایش امنیت برای خانواده و اعضای آن اطمینان کسب کرد، ارزش هزینه کردن و انجام دادن خواهد داشت.

با این تفاسیر استفاده از وسایلی مانند ردیاب شخصی برای کودکان به معنای حمله به حریم خصوصی فرزند شما نیست ، بلکه برای حفظ امنیت آنها است. هیچ چیز اطمینان بخش تر از این نیست که بدانید همه افراد در خانواده شما از آسیب مصون هستند. با دستگاه های ردیابی برای بچه ها، شما نه تنها کمتر نگران خواهید شد ، بلکه زمان بیشتری برای استراحت خواهید داشت.

ردیاب های شخصی برای بچه ها روز به روز محبوب تر می شوند و بازار GPS پررونق است. اگر این توانایی را داشتید که با یک راه حل ساده از خانواده خود محافظت کنید ، چرا چنین نمی کنید؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا می خواهید از ردیاب شخصی برای خانواده خود استفاده کنید ، اما در زیر لیستی از 12 مزایایی وجود دارد که خانواده شما می توانند از طریق دستگاه ردیاب شخصی از آن استفاده کنند.

نگاهی بیاندازید:

1. مراقبت و نظارت بر رفتار رانندگی در نوجوانان

بیشترین احتمال تصادف در هنگام رانندگی، هنگام جوانی است. با قابلیت ردیابی موقعیت مکانی می توانید سرعت رانندگی آنها را بررسی کنید. این باعث می شود نوجوان شما با دقت بیشتری رانندگی کند و بداند می توانید سرعت رانندگی آنها را بررسی کنید. با داشتن یک راننده نوجوان محتاط تر ، می توانید از بروز حادثه جلوگیری کنید.

2. اگر نوجوان یا همسرتان دچار سانحه شد ، مکان دقیق تصادف برای ارسال وسایل نقلیه اضطراری را می دانید.

فکر کردن در مورد سناریوهایی از احتمال اتفاق افتادن بدترین حالت ها هرگز سرگرم کننده نیست، اما با داشتن برنامه می توانید ایمنی و امنیت را در صورت وقوع هر چیزی تقویت کنید. با قرار دادن یک دستگاه ردیاب شخصی در اتومبیل نوجوان یا همسرتان، اگر اتفاق ناگواری رخ دهد می توانید با استفاده از هشدار ارسال شده به موبایل همراهتان و یا پنل آنلاینی شرکت هایی همچون aratracker از محل دقیق حادثه و ارسال وسایل نقلیه اضطراری برای کمک مطلع شوید. حتی اگر این یک موضوع آسان برای فکر کردن نیست، در دراز مدت با داشتن یک محافظت بیشتر در محل ، شما احساس بهتری خواهید داشت.

3.  دستگاه ردیابی در کوله پشتی کودک

بچه های بسیار جوان تمایل زیادی به پرسه زدن در اطراف را دارند که این به ویژه هنگام حضور در یک مکان شلوغ نگرانی هایی را برای والدین ایجاد خواهد کرد. اما یک راه حل وجود دارد تا مطمئن شوید که آنها در کجا هستند . هیچ چیز نگران کننده تر از از دست دادن فرزندتان نیست. چه در مرکز خرید، پارک و چه در مرکز شهر، از دست دادن فرزندتان بسیار ترسناک است و با داشتن دستگاه ردیابی شخصی کوچک ، می توانید اضطراب خود را کمتر کنید.

4.  دریافت هشدار به صورت پیامک یا ایمیل، درصورتیکه فرزند شما از مسیرهای مختلف و ناامنی از مدرسه به خانه و یا برعکس حرکت می کند.

قابلیت خوب دستگاه ردیاب شخصی ایجاد منطقه امن جغرافیایی است تا در صورت خروج کودک از این منطقه و یا مسیر بلافاصله آگاه شوید و بدانید آیا کودک شما از مسیر اصلی تخطی می کند و یا خیر. منطقه امن جغرافیایی اساساً قلمروهای آنلاین هستند که می توانید ایجاد کنید. ویژگی ای که تنظیم آن بسیار راحت است و به شما این امکان را می دهد که وقتی کودکتان مسیری غیر معمول را به خانه انتخاب می کند هشدارهایی را از طریق پیام کوتاه یا ایمیل دریافت کنید. با اطلاع شما از این اتفاق می توانید قبل از آنکه خطری کودکتان را تهدید کند از آن مطلع شده و کودکتان را از وقوع شرایط بد نجات دهید.

5.  دریافت هشدار از طرق ایمل و یا پیامک هنگام خروج فرزندتان از محدوده مدرسه

همانطور که در بالا و بحث منطقه امن جغرافیایی اشاره شد شما می توانید قلمروهای مختلف و بسیار متنوعی داشته باشید. ایده دیگر این است که یک زمین کوهستانی در اطراف قلمرو مدرسه ایجاد کنیم. با این کار از زمان ترک مدرسه و رفتن به خانه مطلع می شوید. این به شما امکان می دهد با توجه به ساعتی که در خانه خواهند بود برنامه ریزی کنید.

6. دستگاه ردیاب روی قلاده حیوانات خانگی

حتی با وجود اینکه نگهداری حیوانات خانگی به صورت فراگیر در فرهنگ ما نیست ولی باز هم هستند خانواده های زیادی که در خانه خود از حیوانات خانگی مثل سگ و یا گربه نگهداری می کنند. پیدا کردن سگ هنگام فرار بسیار دشوار است. یک راه حل ساده برای این کار قرار دادن دستگاه ردیاب حیوانات خانگی بر روی قلاده آنها است. این دستگاه گاهی به شکل قلاده است و یا همان ردیاب شخصی ارزان است که به صورت آویز به گردن حیوانات متصل می شود. علاوه بر قرار دادن دستگاه GPS بر روی قلاده حیوان خانگی خود ، می توانید یک هشدار مربوط به موقعیت مکانی را نیز تنظیم کنید تا اگر سگ شما حیاط منزلتان را ترک کرد، اخطاری را که به شما امکان سریع عمل کردن را بدهد دریافت کنید.

7. دنبال کردن اعضای خانواده را در سفرهای بین کشورها و یا سفرهای داخلی

وقتی یکی از اعضای خانواده تصمیم می گیرد به یک سفر بین المللی یا یک ماجراجویی برود ، دانستن این که در آن کجا هستند ، بسیار مهم است. مردم گاهی هنگام پیاده روی در بیابان گم می شوند یا صدمه می بینند. با کمک ردیاب شخصی می توانید آنها را سریعتر پیدا کرده و از ایمنی و لذت بردن سفر آنها اطمینان حاصل کنید.

8-  پیگیری و مراقبت از اعضای پیر خانواده

بسیاری از افراد سالخورده می خواهند خودکفا باشند. متأسفانه هرچه پیرتر می شویم ، بیشتر ممکن است که آسیب ببینند یا گم شوند. این امر به ویژه در صورتی که سالمند دچار زوال عقل یا آلزایمر است ، صادق است. طبق alz.org ، از هر 10 نفر بالای 65 سال ، 1 نفر از این افراد مبتلا به آلزایمر است. این بدان معناست که بسیاری از افراد سالخورده ممکن است فراموش کنند که در کجا هستند یا چه کاری انجام می دهند. با استفاده از ردیاب های سالمندان، می توانید مطمئن شوید که در مواقع اضطراری کجا هستند. این امر به شما در حفظ امنیت عزیزان کمک می کند در حالی که به آنها اجازه می دهید استقلال خود را نیز حفظ کنند.

9. بدانید که نوجوان شما در زمستان چه زمانی به مدرسه می آید ، تمرین می کند و غیره

زمستان زمان خطرناکی برای رانندگی است، به خصوص برای رانندگان مبتدی مانند نوجوانان. به عنوان والدین ممکن است هنگام ترک آنها برای گرفتن مکان در زمستان نگران باشید. و بارها از آنها می خواهید همیشه اطلاعات شما را در مورد مکانی که در آن هستند به روز کنند. با استفاده از ردیاب شخصی بدون نصب، دیگر نیازی نیست که آنها را با تماس یا پیام کوتاه به آنها آزار دهید. فقط می توانید GPS را بررسی کنید و تأیید کنید که آنها آن به مقصد خود رسیده اند.

10. به یافتن اتومبیل سرقت شده کمک کنید

شما ممکن است فکر نکنید که ماشین شما ممکن است سرقت شود،ولی آمار نشان از تعداد بالای سرقت اتومبیل می دهد. خودروهایی که هرگز دیگر یافت نمی شوند. پس بهتر است با استفاده از جی پی اس ردیاب در اتومبیل خود قبل از اینکه خیلی دیر شود و ماشین شما اسقاط شود آن را بیابید.

11- یادآوری جغرافیایی

راه حل جغرافیایی نه تنها برای هشدار دادن به شما هنگام یافتن چیزی یا شخصی مناسب است بلکه برای یادآوری نیز مفید است. به عنوان مثال ، اگر یک فروشگاه مورد علاقه دارید که اغلب به آن مراجعه می کنید ، می توانید یک منطقه امن جغرافیایی اطراف آن ایجاد کنید. نتیجه این امر این خواهد بود که اگر فرزند شما یا همسرتان به آن مکان وارد شده و یا در حال عبور از آنجا است به شما هشداری ارسال می شود و شما با اطلاع از این موضوع می توانید با او تماس گرفته و از او بخواهید چیزهایی را که احتیاج دارید خرید نماید. می توانید از روش ردیابی GPS به روش های فراوان استفاده کنید.

12.  کمک به مدیریت زمان

شما هرگز نباید تعجب کنید که همسرتان دوباره از محل کار به خانه می آید. با GPS ، فقط می توانید مکان آنها را بررسی کنید و به ترتیب برنامه ریزی کنید. این می تواند در مدیریت زمان به شما کمک کند تا از روز خود نهایت استفاده را ببرید.

-

همانطور که گفته شد ، هزاران روش وجود دارد که می توانید از GPS استفاده کنید. امنیت خانواده در صدر آن لیست قرار دارد. همیشه ارزش آنهایی را که از آنها مراقبت می کنیم و دوست داریم ایمن است.

از سال 1960 سیستم مکان‌یاب GPSاز یک تکنولوژی نظامی به یک تکنولوژی عمومی تبدیل شده است. بسیاری از مردم عنوان GPS را همان کارکرد مکان‌یابی موجود بر گوشی همراه خود می‌دانند. در حالی که ماهواره‌های GPS که در فاصله بیست هزار کیلومتری زمین قرار دارند کارکردهای بسیار متنوع و کارآمدی دارند.
میزان  دقّت انواع ردیاب GPS با توجه به تعداد ماهواره های جی پی اس ارتباط دارد از این رو کارشناسان در حال تولید ماهواره های بیشتری هستند. نسل جدید ماهواره‌های GPS به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سیگنال آنها چندین برابر دقیق‌تر و قوی‌تر از ماهواره‌های فعلی خواهد بود.
بنابراین عدم توجّه به ظرفیت این تکنولوژی و محدود کردن کاربرد انواع ردیاب GPS تنها به مکان‌یابی، یک اشتباه استراتژیک است. به عبارت دیگر امروزه سرمایه‌گذاری در زمینه انواع ردیاب GPS و تلاش برای توسعه آن یک انتخاب آگاهانه و سودآور است.

انواع دستگاه ردیاب جی پی اس و کاربرد هریک

انواع دستگاه ردیاب جی پی اس و کاربرد آنها

امروزه طیف متنوعی از انواع دستگاه ردیاب جی پی اس در بازار وجود دارد که هریک برای کارکرد ویژه‌ای طراحی و تولید شده‌اند. با ورود این تکنولوژی به زندگی روزمره مردم، ویژگی‌ها و کارکردهای متفاوتی در این عرصه مورد توجّه قرار گرفت.
1. ردیاب خودرو وسیله ای است که به عنوان دزدگیر، محافظ مطمئنی برای خودرو است و سارقین خودرو جرأت نمی‌کنند به این خودرو نزدیک شوند. زیرا برخی از انواع ردیاب خودرو بدون هیچ هشداری و در همان مراحل اولیه سرقت، به صاحب خودرو اعلام خطر می‌کنند. به خاطر اعلام دقیق موقعیت مکانی خودرو نیز حضور صاحب خودرو یا پلیس در اسرع وقت مانع از سرقت خودرو می‌شود. از دیگر مزایای این ردیاب ها این است که می توان به محض اطلاع از به سرقت رفتن اتومبیل آن را در جا خاموش کرد به طوری که دیگر امکان حرکت خودرو وجود نداشته باشد.
2. ردیاب شخصی: ردیاب شخصی وسیله ای است که همانطور که از نام آن پیداست مصارف شخصی دارد. از این ردیاب ها برای افراد مختلف در موقعیت های مختلف می توان استفاده کرد. حتی درصورت امکان آویزان شدن میتوان برای ردیابی حیوانات خانگی و حتی حیوانات مزرعه نیز از آنها بهره برد.

3. ردیاب آهنربایی: این ردیاب با توجه به اندازه آن می تواند هم به عنوان ردیاب شخصی و هم ردیاب خودرو و موتورسیکلت مورد استفاده قرار بگیرد.

4. ردیاب کشتی

5. ردیاب هواپیما (در مورد اطلاعات بیشتر درباره ی استفاده از ردیاب در صنعت دریانوردی اینجا بخوانید )

6. ردیاب دارایی و اموال

7. ردیاب بلوتوثی

8. ردیاب های دارای خاصیت RFID

مزایای استفاده از ردیاب های مختلف:

  • در مقابل، خرید ردیاب شخصی یا خرید ردیاب خودرو به منظور راستی‌آزمایی کارمندان یا نزدیکان نیز کارایی دارد.
  • شرکت‌های حمل و نقل با استفاده از ردیاب GPS به راحتی می‌توانند ناوگان حمل و نقل خود را کنترل کنند. در نتیجه مدیریت یک شرکت حمل و نقل علاوه بر تأمین امنیت تجهیزات و محموله‌های خود استرس کمتری را متحمل می‌شود.
  • کاهش استرس در مورد خانواده‌هایی که کودک، بیمار و یا سالمند در خانه دارند
  • خرید ردیاب شخصی برای محافظت از افراد ضعیف به سادگی حجم زیادی از مشکلات خانواده را حل خواهد کرد.
  • ردیاب های آهنربایی نسبت به ردیاب های سیمی این مزیت را دارند که برعکس بیشتر دستگاه های موجود در بازار که نیاز به نصب روی خودرو، موتور، دوچرخه و ... دارند و علاوه بر پرداخت هزینه بابت خرید ردیاب باید هزینه ای بابت نصب ردیاب خودرو به نصاب بپردازید، این ردیاب ها نیاز به نصب ندارند. نصب ردیاب روی وسایل نقلیه نیاز به صرف زمانی برای انجام سیمکشی ردیاب و همچنین وصل کردن رله قطع کن، سنسورهای مختلف چون سنسور سوخت، سنسور دما و رطوبت و ... دارد. ردیاب آهنربایی نوعی از دستگاه های ردیاب است که نیازی به نصب ندارد و کاملا پرتابل است و نیازی به منبع تغذیه و نصب میکروفن ندارد. با خرید ردیاب آهنربایی بدون نیاز به نصب ردیاب آنرا هر جایی از ماشین مخفی کنید یا به اجسام فلزی چون زیر ماشین وصل کنید و با گوشی و کامپیوتر قابلیت ردیابی آنلاین ماشین را خواهید داشت.

ردیاب آهنربایی دارای یک باتری داخلی است که نیاز اتصال ردیاب به باتری ماشین یا موتورسیکلت از بین می برد. چنین دستگاه هایی به مانند یک گوشی باتری دارند که مدت زمان شارژ آنها مشخص شده است و هنگام اتمام شارژ نیاز به شارژ کردن مجدد باتری ردیاب است تا کار کند.

نحوه ردیابی خودرو توسط ردیاب آهنربایی

دستگاه هایی ردیاب آهنربایی دقیقا به مانند دیگر دستگاه های ردیاب موجود در بازار با دقت بالا قابلیت ردیابی آنلاین خودرو یا هر وسیله ای نقلیه ای را دارند. شما می توانید از طریق سامانه سایت یا از گوشی اقدام به ردیابی آنلاین خودرو کنید.

انواع ردیاب آهنربایی

تفاوت بین دستگاه های ردیاب آهنربایی تنها در مدت شارژ باتری دستگاه است. به عنوان مثال یک دستگاه آهنربایی دارای 15 روز شارژ باتری است و دستگاه دیگر دارای 90 روز شارژ باتری است. به این معناست که دستگاهی که دارای 15 روز شارژ باتری است بعد از اتمام شارژ در 15 روز نیاز به شارژ مجدد دارد.

تفاوت بین ردیاب آهنربایی و ردیاب های سیمی

دستگاه ردیاب آهنربایی نیازی به سیمکشی و اتصال به باتری خودرو یا موتورسیکلت ندارند. منبع تغذیه ردیاب آهنربایی توسط یک باتری موجود داخل دستگاه تامین می شود.
1.    مخفی کردن ردیاب در قسمت های مختلف ماشین بدون نیاز به سیمکشی
2.    بدون نیاز به نصب توسط نصاب ردیاب خودرو
3.    قابلیت شنود بدون نیاز به نصب میکروفن
4.    قابلیت خاموش کردن توسط ارسال پیامک ندارد.
5.    قابلیت برقراری تماس و مکالمه دو طرفه وجود ندارد.

منبع: آراسیستم

 

جی‌پی‌اس نقشه‌برداری با دقّت و سرعت بالای خود خیلی زود توانست جایگزین تجهیزات نقشه‌برداری قدیمی شود. شرکت‌ها از هر طریقی که برایشان امکان داشت خواه خرید جی‌پی‌اس نقشه‌برداری و یا اجاره تجهیزات نقشه‌برداری از این تکنولوژی برای افزایش بازدهی کار خود بهره گرفتند. از این رو امروزه فروش جی‌پی‌اس نقشه‌برداری یکی از مشاغل پربازده محسوب می‌شود.

دسترسی آنلاین به دقیق‌ترین اطلاعات جغرافیایی فرصتی است که یک نقشه‌بردار حرفه‌ای نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد. با این وجود بازار خرید و فروش جی‌پی‌اس نقشه‌برداری همواره مدل‌های جدید و کارآمدتری از جی‌پی‌اس نقشه‌برداری را به مشتریان خود عرضه می‌کند. انواع مدل‌های جی‌پی‌اس نقشه‌برداری ممکن است از لحاظ نرخ مکان‌یابی، عملکرد موقعیت‌یابی، دقّت موقعیت‌یابی و ... تفاوت داشته باشند.

امّا برای نقشه‌برداری با استفاده جی‌پی‌اس نقشه‌برداری نیاز به مجموعه ابزاری است که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

جی پی اس نقشه برداری

GPS Reciever

برای انجام محاسبات مربوطه ابتدا باید یک دستگاه گیرنده امواج جی‌پی‌اس باید خریداری شود. در مراکزی که در زمینه فروش جی‌پی‌اس نقشه‌برداری فعالیت می‌کنند انواع مختلفی از گیرنده جی‌پی‌اس را عرضه می‌کنند. مدل‌های مختلف گیرنده در برخی از ویژگی‌ها با هم تفاوت دارند. به عنوان مثال وجود چندین کانال دریافت امواج ، تکنولوژیWiFiیا بلوتوث و نمایشگرOLEDاز مهم‌ترین تفاوت‌های انواع گیرنده است. این تفاوت‌ها در سرعت انجام محاسبات و سهولت دریافت اطلاعات جی‌پی‌اس نقشه‌برداری مشخص می‌شود. مانند هرکالای دیگر امکانات بیشتر سبب افزایش قیمت تجهیزات نقشه‌برداری می‌شود.

GPS Rover Rods

این ابزار برای بهبود دسترسیRoverکاربرد دارد. برای ساخت این ابزار از مواد گوناگون با دوام و ماندگاری بالا استفاده می‌شود. انواع آن دارای طول متفاوتی هستند.

GPS Poles

جی‌پی‌اس نقشه‌برداری بر روی این ابزار نصب می‌شود. این ابزار معمولاً وزن سبکی دارد و در اندازه‌های مختلفی به فروش می‌رسد.

GPs Bipods/Tripods

به دلیل این که نصب جی‌پی‌اس نقشه‌برداری از اهمیت زیادی برخوردار است. هنگام فروش جی‌پی‌اس نقشه‌برداری این ابزار نیز به مشتریان عرضه می‌شود. اندازه این ابزار قابل تنظیم است و در سایزهای مختلفی به فروش می‌رسد.

GPS Antennae

آنتن دستگاه جی‌پی‌اس نقشه‌برداری برای دریافت سیگنال از ماهواره‌های جی‌پی‌اس ضروری است. اغلب انواع جی‌پی‌اس نقشه‌برداری دارای آنتن داخلی هستند. ولی در مراکز فروش جی‌پی‌اس نقشه‌برداری آنتن‌های جداگانه نیز برای تقویت و بهبود سیگنال‌ها به فروش می‌رسد.

Total Station

ترکیب دوربین مهندسی، ابزار اندازه‌گیری الکترونیکی مسافت(EDM)و نرم‌افزاری که بر روی یک دستگاه کامپیوتر مجزا اجرا می‌شود ایستگاه کلی جی‌پی‌اس نقشه‌برداری را شکل می‌دهد. از این مجموعه برای محاسبه مختصات نقاط روی نقشه با توجه به مسافت و زاویه بین آنها استفاده می‌شود. در این مجموعه از تکنولوژی جی‌پی‌اس نیز برای افزایش دقّت محاسبات استفاده می‌شود.

قیمت جی‌پی‌اس نقشه‌برداری

قیمت جی‌پی‌اس نقشه‌برداری به مدل و ابزار جانبی آن بستگی دارد. به عنوان مثال نوع و تعداد گیرنده یک جی‌پی‌اس نقشه‌برداری نقش مهمی در تعیین قیمت آن دارد. گرچه هزینه تجهیزات جانبی جی‌پی‌اس نقشه‌برداری که در بالا به معرفی آنها پرداختیم کم نیست امّا خریداری آنها سبب می‌شود تجهیزات نقشه‌برداری کامل و بی‌نقصی داشته باشید. در حقیقت تمام بودجه‌ای که برای خرید جی‌پی‌اس نقشه‌برداری هزینه می‌کنید از طریق کاهش نیروی کار و افزایش سرعت انجام کار جبران می‌شود.