ردیاب شخصی و خودرو آراسیستم

ردیاب های مختلف ما مصارف گوناگون همچون نمایش مسیر حرکت شخص یا وسیله موردنظر، موقعیت یابی و یا شنود

ردیاب های مختلف ما مصارف گوناگون همچون نمایش مسیر حرکت شخص یا وسیله موردنظر، موقعیت یابی و یا شنود

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

بسته های دارویی مقاوم در برابر کودکان

ظرف با درب چایلدپروف که به آن بسته بندی مقاوم در برابر کودک نیز گفته می شود نوعی "بسته بندی طراحی شده یا ساخته شده برای کودکان زیر 5 سال است . از این ظروف برای نگهداری مواد سمی و یا قرص  و مواد دارویی استفاده می شود به طوریکه باز کردن درب ظرف برای کودکان به دشواری فراهم شود که البته برای بزرگسالان، باز کردن درب اینگونه ظروف به راحتی امکان پذیر است. هدف بارز این نوع بسته بندی ها جلوگیری از مصرف مواد خطرناک ظرف است. طبق قانون پیشگیری از بسته بندی محافظ برای بسیاری از محصولات، از جمله داروها، سموم دفع آفات و مواد شیمیایی خانگی لازم است. همچنین استفاده از ظروف با درب چایلدپروف طبق قانون پیشگیری از مسمومیت با نیکوتین کودک سال 2015 نیز برای محصولات نیکوتین مایع یا همان مخلوط لازم است.

چه چیزی باعث می شود استفاده از این ظروف برای کودکان دشوار باشد؟  بیشتر ظروف مقاوم در برابر کودک از دو حرکت مجزا برای باز کردن استفاده می کنند، مانند "فشار و چرخاندن" که از نمونه های آن می توان به قوطی با درب فشاری اشاره کرد. این ممکن است باعث شود تا باز کردن ظرف با درب چایلدپروف دشوار باشد، اما این به تنهایی کافی نیست. بسته بندی باید با ماده ای که در اختیار دارد سازگار باشد تا عملکرد بسته بندی به خطر نیفتد. همچنین باید ظرف با توجه به پروتکل ساخت ، با یک گروه از کودکان و یک گروه از بزرگسالان آزمایش شود .

 الزامات آزمایش برای بسته بندی های مقاوم در برابر کودک و ظروف با درب چایلدپروف دقیق است. درپوش و ظروف باید با هم آزمایش شوند تا از عملکرد مقاومت در برابر کودک و رعایت قانون پیشگیری از سم اطمینان حاصل شود. هنگام خرید بسته بندی مقاوم در برابر کودک ، توجه داشته باشید که اگرچه ممکن است درب چایلدپروف خود به خود گواهینامه داده شود ، ممکن است برای اطمینان از عملکرد هنگام جفت شدن با ظرف ، به آزمایش بیشتری نیاز داشته باشد. هنگام تأیید ظرف، همه اجزا باید با هم آزمایش شوند. اگر بعد از تأیید مجدد ، عنصری (مانند دستگاه کاهنده دهانه یا نوک قطره چکان) به ظرف اضافه شود ، گواهینامه اصلی تهی است و لازم است ظرف با تمام اجزای مورد آزمایش قرار گیرد. برای اطمینان از این که بسته بندی مطابق با این استانداردها نیست ، از فروشنده ظروف با درب چایلدپروف صدور گواهینامه مقاومت در برابر کودک را درخواست کنید. 

فقط به دلیل این که یک ظرف مطابق با استانداردهای کودک مقاوم است ، به معنای آن نیست که 100٪ ضد کودک باشد. این بدان معنی است که بسته بندی در جلوگیری از دسترسی کودکان 85٪ بیشتر از موقعی که ظرف درب معمولی دارد برای محافظت از کودکان مؤثر است که این بدان معنی است که حدود 20٪ از کودکان ممکن است در طول آزمایش بتوانند یک درب چایلدپروف را باز کنند. علاوه بر این، بسته بندی باید قدیمی باشد. حداقل پانل 50 کودک باید به همراه 100 بزرگسال در سنین 50 تا 70 سال آزمایش شوند. برای عبور ، 90٪ از بزرگسالان باید بتوانند بسته را باز کنند.

بنابراین هنگام خرید ظرف با درب چایلدپروف باید بدانید که به دنبال چه چیزی باشید؟ به دنبال بسته بندی هایی باشید که مطابق با استانداردهای Poison Prevention Act 1700.15 و 1700.20 باشد. برای اطمینان از مطابقت با بسته بندی این استانداردها ، از شرکت های فروش ظروف دارویی خود گواهی انطباق بخواهید. سرانجام ، از برچسب زدن برای هشدار دادن به والدین در مورد خطرات نگهداری محصول در دسترس کودکان استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد الزامات قانونی بسته بندی های مقاوم در برابر کودکان ، به قانون پیشگیری از بسته بندی سم و قانون پیشگیری از مسمومیت با کودک نیکوتین 2015 مراجعه کنید .