ردیاب شخصی و خودرو آراسیستم

ردیاب های مختلف ما مصارف گوناگون همچون نمایش مسیر حرکت شخص یا وسیله موردنظر، موقعیت یابی و یا شنود

ردیاب های مختلف ما مصارف گوناگون همچون نمایش مسیر حرکت شخص یا وسیله موردنظر، موقعیت یابی و یا شنود

GPS ردیابی چگونه کار می کند؟

يكشنبه, ۸ دی ۱۳۹۸، ۰۴:۴۳ ب.ظ

ردیاب های سیستم موقعیت یابی جهانی ( GPS) دستگاه های قابل حمل هستند که به مدیران ناوگان ، والدین و صاحبان وسایل نقلیه از همه نوع اجازه می دهند خودروها و کامیون های خود را کنترل و ردیابی کنند. ردیاب ها در زمان واقعی برای اتومبیل ها قادر به ارائه اطلاعات سریع و فوری مکان هستند ، در حالی که گزینه های ارزان تر این نوع اطلاعات را برای استفاده های بعدی ضبط می کنند. با وجود این برخی مدل های ردیاب خودرو ، حتی می توان هشدارهایی را در زمان واقعی تنظیم کرد که هر زمان راننده از منطقه خاصی سرعت می گرفت یا از آن منحرف می شد خاموش شود.

GPS ردیابی چگونه کار می کند؟

ردیابی GPS از شبکه ای از ماهواره ها برای تعیین محل دستگاهی که به طور خاص برای آن منظور طراحی شده است استفاده می کند. ایده اصلی این است که یک ردیاب خودرو از یک فرآیند به نام trilateration استفاده می کند تا موقعیت فیزیکی آن را بر اساس فاصله آن از سه ماهواره GPS مشخص کند . این دقیقا همان فناوری است که توسط سیستم ناوبری قابل حمل یا اتومبیل شما استفاده می شود .

تفاوت بین یک ردیاب GPS و یک سیستم ناوبری اتومبیل در این است که سیستم ناوبری مکان و مسیرهای رانندگی را برای شما فراهم می کند ، در حالی که یک ردیاب یا سابقه ای از عادت های رانندگی شما را در خود نگه می دارد یا موقعیت مکانی آن را در زمان واقعی پخش می کند.

هنگامی که یک ردیاب GPS برای یک اتومبیل قادر به پخش موقعیت مکانی خود است ، به طور معمول از همان فناوری دقیقی استفاده می کند که تلفن همراه شما برای برقراری تماس یا اتصال به اینترنت استفاده می کند. به همین دلیل است که برخی از ردیاب های اتومبیل GPS به هزینه اشتراک ماهیانه نیاز دارند.

بررسی مکان خودرو با استفاده از موبایل و یا تبلت

دستگاه های ردیابی اتومبیل برای چه مواردی استفاده می شوند؟

هدف اصلی دستگاه ردیابی ماشین GPS این است که به شما اطلاع دهد که وسیله نقلیه شما در کجا قرار دارد و سناریوهای مختلف زیادی وجود دارد که در آن می تواند کمک کننده باشد. به عنوان مثال ، اگر ماشین شما به سرقت رفته است ، اما ردیابی نصب کرده اید ، می توانید محل دقیق آن را به پلیس ارائه دهید.

ردیاب های GPS برای اتومبیل ها نیز مستقیماً بین اختلافات والدین محدود و والدین معتبر قرار می گیرند. با ردیابی درست نصب شده در اتومبیل نوجوان خود ، می توانید موقعیت مکانی آنها را در زمان واقعی بالا بکشید ، یا رکوردی را که در آن بوده اید ، هنگام حضور در آنجا مشاهده کنید و حتی ببینید که آیا آنها حد مجاز سرعت را شکستند یا خیر.

وسایل ردیابی وسایل نقلیه همچنین برای دارندگان ناوگان بزرگ اتومبیل یا کامیون فوق العاده مفید هستند. برخی از این فناوری برای نگه داشتن زبانه ها در جایی که وسایل نقلیه آنها در هر زمان معین برای هماهنگی هرچه بهتر عملیات روزانه استفاده می کنند ، استفاده می کنند ، در حالی که برخی دیگر علاقه بیشتری به پیگیری مسافت پیموده شده برای حسابداری یا بازپرداخت دارند.

البته ، قسمت تاریک ردیاب های خودرو نیز وجود دارد. ممکن است برخی از آنها بدون اطلاع صاحب وسیله نقلیه برای پیگیری مکان کجا و زمان کجا استفاده کنند. اگر گمان می کنید که این مورد باشد ، همیشه می توانید مکان یاب GPS را که در وسیله نقلیه شما مخفی شده است ، پیدا کنید.

اگر می توانید به هر موقعیتی فکر کنید که می خواهید بدانید ماشین شما کجاست یا کجا بوده است ، پس به یک ردیاب اتومبیل GPS احتیاج دارید. تنها نتیجه این است که اکثر این ردیاب ها به خدمات سلولی نیاز دارند تا داده های مکان واقعی را در اختیار شما قرار دهند.

چگونه از GPS ردیاب اتومبیل استفاده می کنید؟

استفاده از GPS ردیاب در خودرو  شما معمولاً بسیار آسان است ، اما فرایند کمی متفاوت از دستگاه دیگر است. تفاوت اصلی در منبع تغذیه است ، اما تغییرات کافی وجود دارد که هنوز هم یک بررسی خوب است که ابتدا کتابچه راهنمای کاربر را بررسی کنید.

برخی از ردیاب های GPS طوری طراحی شده اند که به کانکتور تشخیصی پردازنده (OBD-II)  وصل شوند که معمولاً در زیر فرمان اتومبیل نزدیک پاهای راننده قرار دارد. فایده اینجاست که این ردیاب ها مستقیماً از اتصال تشخیصی به دست می آیند ، بنابراین استفاده از آنها بسیار آسان است. اگر تاکنون از خواننده کد یا ابزار اسکن استفاده کرده اید ، استفاده از این نوع ردیاب راحت است.

سایر ردیاب های اتومبیل به گونه ای طراحی شده اند که به یک فندک سیگار یا سوکت لوازم جانبی وصل شوند ، همچنین امکان نصب آنها را نیز محدود می کند. نصب و استفاده از این ردیاب ها بسیار آسان است ، اما برخی از آنها وقتی رانندگی نمی کنید ، باتری شما را جذب می کنند. در این حالت ، برای جلوگیری از از بین رفتن باتری ، باید ردیاب را جدا کنید .

با احتیاط ترین ردیاب های GPS اتومبیل باتری کار می کنند ، این بدان معنی است که می توان آنها را تقریبا در هر نقطه نصب کرد. از آنجا که منبع تغذیه خارجی وجود ندارد ، این نوع ردیاب باید به صورت دوره ای حذف و شارژ شود ، یا کار را متوقف می کند.

هنگامی که یک GPS ردیاب در وسیله نقلیه خود نصب کردید ، می توانید از نرم افزاری در رایانه ، موبایل و یا تبلت خود استفاده کنید تا مکان آن را در زمان واقعی مشاهده کنید.

 

آیا ردیاب های GPS برای اتومبیل ها قانونی هستند؟

در حالی که کلیه موارد استفاده شده در بالا در بیشتر حوزه های قضایی قانونی است ، ولی مهم است که بدانیم شرایطی وجود دارد که استفاده از دستگاه ردیابی خودرو می تواند برای شما دردسر ایجاد کند.

قاعده کلی انگشت شست این است که اگر ماشین شما باشد ، می توانید آن را ردیابی کنید. این مسئله هم برای وسایل نقلیه خصوصی و هم برای وسایل نقلیه متعلق به یک شرکت صادق است. بنابراین اگر می خواهید با استفاده از ردیاب کودک فرزند خردسال خود را پیگیری کنید  این امر هیچ منع قانونی ندارد.

اگر صاحب خودرو نیستید ، معمولاً نصب ردیاب در آن غیرقانونی است. استثنائات برای پلیس وجود دارد ، به شرط آنکه در ابتدا حکم به دست بیاورند و بازرسان خصوصی که تحت دستور صاحب وسیله نقلیه کار می کنند. آن را در بسیاری از شرایط دیگر غیر قانونی، و برخی از حوزه های قضایی حتی زورگیری مجازی قوانینی که به طور خاص آدرس انتقالها جیپیاس خودرو.

در حالی که GPS ردیاب های برای اتومبیل ها می توانند برای جاسوسی از مردم استفاده شوند ، موارد قانونی از این علامت کم است. اگر نگرانی دارید ، البته باید به دنبال مشاوره حقوقی یک متخصص باشید. حتی در مورد ردیابی راننده نوجوان یا کارمند ، اهداف اصلی ایمنی ، پاسخگویی و کارآیی است نه جاسوسی.

  • فاطمه عرب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی