ردیاب شخصی و خودرو آراسیستم

ردیاب های مختلف ما مصارف گوناگون همچون نمایش مسیر حرکت شخص یا وسیله موردنظر، موقعیت یابی و یا شنود

ردیاب های مختلف ما مصارف گوناگون همچون نمایش مسیر حرکت شخص یا وسیله موردنظر، موقعیت یابی و یا شنود

رایج ترین مشکلات دستگاه جی پی اس ردیاب

شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۲۵ ق.ظ

رایج ترین مشکلات جی پی اس ردیاب

دستگاه های نظارت بر GPS و سایر سیستم های ناوبری با ارائه اطلاعات مربوط به مکان و مسیر و حل مشکلات دستگاه ردیاب جی پی اس به مردم در اقشار مختلف کمک می کنند. علاوه بر این ، این فناوری در بهبود مدیریت و افزایش بهره وری ، کارآیی و سودآوری از صنایع بسیار سودمند بوده است. کارمندان دیگر نیازی به نگرانی در مورد کسر حقوق و دستمزد ناشی از عدم موفقیت در ورود به سیستم ندارند زیرا دستگاه ردیاب جی پی اس به طور خودکار زمان سپری شدن در محل کار را ردیابی و ضبط می کند. شرکت ها در مصرف سوخت صرفه جویی می کنند ، خدمات تحویل می توانند بدانند که تمام وسایل نقلیه مورد استفاده آنها از تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده پیروی می کنند و مردم حتی حق بیمه را دریافت می کنند. استفاده از آن آسان است و همراه با یک برنامه و وب سایت که همه به راحتی در آن حرکت می کنند ، در اصل کارها را آسانتر کرده و عملیات را نرم تر می کند.

جی پی اس ردیاب

اما درست مانند هر دستگاه دیگر، دستگاه ردیاب جی پی اس اگر به درستی استفاده نشود به شدت مستعد خطا است. در این مقاله به توجه به تجربه چندین ساله در این حوزه سعی کرده ایم مشکلات متداول در استفاده از دستگاه ردیاب جی پی اس که کاربران تجربه کرده اند را برای شما شرح دهیم.

 حتی با بروزترین نرم افزار نقشه برداری و پیمایش ، دستگاه ردیاب جی پی اس شما همچنان مورد توجه شبکه ماهواره ای خود قرار دارد. مشکلات دقت می تواند از انواع مختلفی ایجاد شود ، از شرایط جوی تا زمینی. هنگامی که یک ماهواره قادر به انتقال موقعیت خود نیست ، قادر به ایجاد پیوندی با دستگاه ردیاب جی پی اس شما نخواهد بود. شرایط جوی ، به ویژه در یونوسفر و تروپوسفر ، از جمله تغییرات در فعالیت پلاسما ، دما ، فشار و رطوبت ، می تواند باعث ایجاد خطاهای محاسبه و دقت در شبکه ماهواره ای شود. این مشکل در مورد انواع ردیاب حیوانات و یا ردیاب پرسنلی و ردیاب های وسایل نقلیه صادق است. منتها بعضی از ایرادات مختص دستگاه هی ردیاب با منبع تغیذه داخلی است و بعضی ها ختص ردیاب با منبع تغذیه خارجی.

 سیگنال های ماهواره ای بد و تداخل سیگنال ها برخی از رایج ترین اشکالات هستند و وقتی اتفاق می افتد بین دستگاه ردیاب جی پی اس شما و شبکه ماهواره ای اتفاق می افتد. بدون سیگنال روشن و قوی ، دستگاه شما نمی تواند موقعیت مکانی شما را به طور دقیق تعیین کند. ساختمان های بلند ، شاخ و برگهای انبوه ، کوه ها و حتی اشیاء منعکس کننده می توانند چنین مشکلی ایجاد کنند.

 دستگاه به درستی راه اندازی نمی شود:

اگر ردیاب مورد استفاده به عنوان یک ردیاب موتورسیکلت و یا هر وسیله نقلیه دیگری مورد استفاده قرار می گیرد، بررسی کنید که آیا سیم acc ردیاب به درستی متصل شده است یا آیا سیم برق خودرو به درستی به دستگاه جی ی اس ردیاب متصل شده است؟  ممکن است فیوز پشت ردیاب و یا سیستم رادیویی آن از کار افتاده باشد. در این صورت فیوز سوخته را با یک فیوز هم آمپر با آن تعویض کنید. در آخر اینکه ، بعضی از مدل ها قبل از راه اندازی نیاز به شارژ کامل دارند ، بنابراین کتابچه راهنما را بررسی کنید تا ببینید آیا این مورد است یا خیر.

مسیرهای رفت و آمد و تردد مانند خطوط خطی به نظر می رسند.

اگر از سرور دستگاه ردیاب جی پی اس استفاده می کنید و ضمن بارگیری تاریخچه آن ، مشکلات دیگری را تجربه می کنید ، ممکن است ناشی از تنظیمات نادرست منطقه زمانی باشد. همه دستگاه های دستگاه ردیاب جی پی اس باید داده ها را در منطقه زمانی UTC به جز دستگاه های تلفن همراه با استفاده از برنامه دستگاه ردیاب جی پی اس ارسال کنند. برای این کار ، منطقه زمانی 0 UTC را در تنظیمات دقت دستگاه و سابقه شیء پاک کنید.

دستگاه به روزرسانی نمی شود:

دستگاه آخرین داده های موقعیت یابی را به سرور منتقل نکرده است ، و هنوز داده های موقعیت یابی قدیمی نمایش داده می شوند. ردیاب ها موقعیت مکانی خود را از طریق ماهواره های  جهانی موقعیت یاب دریافت می کنند ، بنابراین مطمئن شوید ردیاب در جایی قرار گرفته است که می تواند سیگنال GPS را دریافت کند. آنها نمی توانند داخل یک محفظه فلزی مانند صندوق عقب یا جعبه ابزار سیگنال را به خوبی دریافت کنند. همچنین ، ممکن است آنها نتوانند سیگنال های جی پی اس  را در یک ساختمان فلزی ، یک طبقه پارکینگ زیرزمینی و غیره دریافت کنند. بنابراین اگر ردیاب شما گزارش نمی دهد ، این احتمال وجود دارد که آن را در حال حاضر نشناسد.

شاید متداول ترین دلیل عدم گزارش یک ردیاب به دلیل خدمات ضعیف تلفن همراه باشد. ردیاب شما مکان خود را مجدداً از طریق شبکه تلفن همراه ارسال می کند ، بنابراین خدمات کافی موبایلی لازم است. اگر ردیاب شما مدتی است که بروزرسانی نشده، احتمالاً در منطقه کور شبکه تلفن همراه قرار دارد و به محض خارج شدن از آن منطقه، بروزرسانی خواهد شد. یک راه عالی برای آزمایش ردیاب خود در صورتی که تازه آن را خریده اید این است که برای چند دقیقه با ردیاب دور شوید. این مسئله معمولاً مشکلات اتصال را که ممکن است نتیجه خدمات ضعیف شبکه تلفن همراه در یک نقطه باشد را حل کند.

جی پی اس ردیاب

نقشه روی صفحه ظاهر نمی شود.

این امکان وجود دارد که مقیاس نقشه ناوبری یا کوچک یا خیلی بزرگ باشد. سعی کنید مقیاس نقشه را تغییر دهید. اکنون باید بتوانید نقشه ناوبری را روی مانیتور مشاهده کنید. اگر نقشه هنوز ظاهر نشده است ، سعی کنید مکانی را در نوار جستجو، جستجو کنید و اگر مشکل همچنان ادامه داشت، برای دریافت راهنمایی بیشتر با نزدیکترین توزیع کننده / نماینده فروش محصول خود مانند شرکت آرا سیستم تماس بگیرید.

دستگاه جهت های اشتباه را ارائه می دهد.

با گذشت سالها ، وسایل نقلیه تجاری و شخصی به نقشه های GPS مجهز شده اند. نقشه های GPS فوق العاده مفید هستند… اگر کار کنند همچنین نارسایی های قابل توجهی رخ داده است که در آن رانندگان دستورات اشتباه را از نقشه GPS خود دریافت کرده اند. راهنمایی های اشتباه نه تنها باعث می شود رانندگان مقصد خود را از دست ندهند بلکه می توانند رانندگان را نیز در شرایط خطرناک قرار دهند. به عنوان مثال ، برخی از گردشگران به دلیل اینکه GPS خود را دنبال می کردند ، تقریباً به اقیانوس آرام هدایت شدند. گردشگران به جای اینکه از جاده پایین بیایند همانطور که نقشه پیشنهاد می کند حرکت می کردند و آنجا در گل گیر می کردند و ناچار با یک کامیون باید بیرون کشیده می شدند.

 نقشه ها به سرعت منقضی می شوند. دستورالعملهای تهیه دستگاه GPS شما بر اساس نقشه های دیجیتالی تهیه شده توسط یک شرکت نقشه برداری و ناوبری است که با سازنده دستگاه همکاری کرده است. اینها می تواند باعث مشکلات دستگاه ردیاب جی پی اس شود و نقشه الکترونیکی موجود در GPS شما ممکن است جاده های جدیدی را که ساخته شده است از دست دهد و در عوض شامل جاده هایی باشد که دیگر وجود ندارند. بسیاری از دستگاه های دستی یا مستقل را می توان با اتصال آنها یا کارت رسانه قابل جدا شدن به طور مستقیم به رایانه و بارگیری نقشه های جدید و به روز شده از ارائه دهنده نقشه دیجیتال ، به صورت رایگان بروزرسانی کرد. با بارگیریهای مکرر ، دستگاه GPS شما جدیدترین اطلاعات مسیر یابی را خواهد داشت.

ردیابی موقعیت مکانی دقیق نیست.

مشکلات دقت معمولاً در اثر خطایی در مکان ایجاد می شود. احتمالاً به این دلیل است که آنتن شما در چیدن یا حفظ سیگنال ماهواره ای مشکل دارد. این بدان معنی است که به طور صحیحی قرار نگرفته است. شما باید آنتن یا دستگاه جی پی اس ردیاب خود را به مکانی منتقل کنید که مانند در صندوق عقب یک ماشین ، نمای کاملی از آسمان داشته باشد.

تغیر ناگهانی موقعیت مکانی حتی اگر دستگاه همچنان ثابت باشد.

مانند گزارش های نادرست موقعیت مکانی ، حرکات مکان پرشکوه نیز به دلیل سیگنال ضعیف GPS ایجاد می شود. اطمینان حاصل کنید که آنتن دستگاه از موقعیت خوبی برخوردار است. بیشتر چنین مواردی در مورد دستگاه های ارزان قیمت ظاهر می شود. اگر دقت مکان بسیار مهم است ، همیشه دستگاه هایی با کیفیت بالا و بهترین بررسی را انتخاب کنید.

 من در حال دریافت هشدارهای مربوط به geofence کاذب هستم.

این امر زمانی اتفاق می افتد که مرزهای Geofence بسیار کوچک باشد و GPS Drift باعث می شود که دستگاه به داخل و یا خارج از مرز جغرافیایی تعریف شده شما پرش کند. مرز Geofence کوچک خود را پاک کنید و یکی را در همان مکان ایجاد کنید ، اما بزرگتر کنید. برای مثال بهتر است که یک کلنگ زنی را در کل محله خود قرار دهید ، نه فقط خانه شما.

 خیلی هشدار می گیرم

این امر در صورتی رخ می دهد که شماره تلفن پیامک یا آدرس ایمیل خود را برای هشدارها چندین بار وارد کنید یا اگر چندین هشدار مربوط به مکان جغرافیایی و مناطق با هم همپوشانی یا تکراری ایجاد شده باشد ، رخ می دهد. شماره تلفن های پیام کوتاه یا آدرس های ایمیل را حذف کنید. برای حل مشکلات جی پی اس ردیابی این کار را با کلیک کردن بر روی حذف ایمیل / پیامک هشدارها در زیر گزینه Change Settings انجام دهید.

 من در دسترسی به سابقه مسیر دستگاه مشکلی ندارم.

ردیاب های موجود در شرکت آرا سیستم در حال حاضر مقرون به صرفه ترین و مطمئن ترین ردیاب در بازار ، می تواند فعالیت های رانندگی را انجام داد. برای دسترسی به داده های ذخیره شده قبلی ، باید به وب سایت آنها وارد شوید. دسترسی به اطلاعات باید ساده و سریع باشد ، اما در صورت مواجهه با خطاهای بارگیری ، 99.99 درصد از آن به دلیل مشکلات رایانه ای است. این می تواند فایروال ها ، سیستم عامل منسوخ شده یا فناوری ناسازگار را فعال کند. خوشبختانه با تماس با پشتیبانی فنی می توان هرگونه مشکل رایانه ای را برطرف کرد.

عیب یابی دستگاه شما پس از مواجه شدن با مشکلات

اگر دستورالعمل های همراه با نرم افزار را برای دستگاه ردیاب جی پی اس خود به رایانه خود دنبال کنید ، معمولاً مکالمه دو دستگاه بدون درد است. برای شناسایی مقصر احتمالی مشکلات ارتباط و مشکلات جی پی اس ردیابی ، این مجموعه مراحل را دنبال کنید:

  • همیشه اطمینان حاصل کنید که کابل ها با اطمینان وصل شده اند. در همین حال ، بررسی کنید که ردیاب روشن است.
  • اطمینان حاصل کنید که میزان baud و پروتکل در گیرنده GPS و برنامه رابط یکسان هستند. اگر نمی توانید ارتباط برقرار کنید ، دوباره این کار را دوباره بررسی کنید. حتی اگر نرخ های baud منطبق باشند ، ممکن است خیلی زیاد تنظیم شوند و باعث ایجاد خطاهای ارتباطی شوند. اگر شک دارید ، نرخ باود را پایین بیاورید. می توانید هر بار نرخ را پایین بیاورید یا مستقیماً به 4600 یا 9،600 باود بروید. اگرچه این کند است ، اما این نرخ نباید خطایی ایجاد کند.
  •  اطمینان حاصل کنید که درگاه COM صحیح مشخص شده است. اگر هنوز هم نمی توانید ارتباط برقرار کنید ، شماره های پورت COM مختلف را امتحان کنید تا زمانی که یکی از آنها را پیدا کنید پیدا کنید.
  •  برای اطلاعات خاص در مورد رابط کاربری با برنامه دستگاه ردیاب جی پی اس ، راهنمای کاربر ، راهنما آنلاین یا بخش پشتیبانی از وب سایت فروشنده را بررسی کنید. اگر نمی توانید جی پی اس ردیاب خود را برای برقراری ارتباط با رایانه خود بدست آورید و اتفاق می افتد PDA دارید ، ابتدا برنامه هماهنگی PDA را خاموش کنید. نرم افزار هماهنگ سازی PDA که در پس زمینه اجرا می شود ، مقصر مکرر در ایجاد مشکلات رابط گیرنده GPS و مشکلات ردیابی GPS است.

اقدامات پیشگیرانه

همه اینها باید بدون گفتن باشد ، اما فقط در مواردی که این موارد برای بعضی از آنها به اندازه کافی آشکار نباشد ، در اینجا اقدامات احتیاطی هنگام کنترل ردیاب ها برای مشکلات ردیابی GPS شما انجام می شود.

  •  ردیاب را از نور مستقیم خورشید یا هر مکانی که خیلی گرم یا بیش از حد سرد باشد دور نگه دارید.
  • دستگاه ردیاب جی پی اس یک دستگاه الکترونیکی ظریف است. آنها باید با احتیاط اداره شوند. همچنین سعی نکنید آنها را با خشونت تکان دهید.
  • از ردیاب در برابر گرد و غبار و مایعات محافظت کنید.

منبع: tracki.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی