ردیاب شخصی و خودرو آراسیستم

ردیاب های مختلف ما مصارف گوناگون همچون نمایش مسیر حرکت شخص یا وسیله موردنظر، موقعیت یابی و یا شنود

ردیاب های مختلف ما مصارف گوناگون همچون نمایش مسیر حرکت شخص یا وسیله موردنظر، موقعیت یابی و یا شنود

روش های ردیابی دارایی

شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۴۳ ق.ظ

اهمیت ردیابی دارایی

مدیریت و یافتن دارایی های مهم تقریباً برای هر مشاغل یک چالش اساسی است. زمان صرف شده برای جستجوی تجهیزات حساس می تواند منجر به تاخیرهای گران قیمت یا کم شدن زمان ، مهلت های از دست رفته و تعهدات مشتری و کار تلف شود.

شرکت ها به طور سنتی با مدیریت دارایی ها با استفاده از شماره های سریال و صفحه گسترده و یا ردیابی تجهیزات با برچسب بارکد ، این مشکل را مرتفع کرده اند. با این حال، هر دو روش نیاز به مقدار قابل توجهی کار دستی دارند. یک راه برای بهبود سریع مدیریت دارایی، استفاده از فناوری شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) برای ردیابی خودکار آن دارایی است.

ردیاب دارایی rfid

یک سیستم ردیابی دارایی RFID از زمینه های الکترومغناطیسی برای انتقال داده ها از یک برچسب RFID به یک خواننده استفاده می کند. این که آیا شما در مورد تجهیزات دفتری در یک ساختمان چند طبقه ، صندلی های چرخدار و پمپ های IV در یک بیمارستان بزرگ ، ابزار و تجهیزات در یک کارخانه یا تجهیزات پمپاژ در مزارع نفتی بسیار دور صحبت می کنید ، RFID می تواند داده های ردیابی دقیق و در زمان واقعی را ارائه دهد. دارایی های ثابت و موبایل. علاوه بر این از تگ های RFID به عنوان ردیاب برای حیوانات خانگی و یا مزرعه نیز استفاده می شود.

برچسب های RFID: فعال و منفعل

دو دسته کلی از تگ های RFID وجود دارد: فعال و غیر فعال. نوع برچسب RFID شما انتخاب می کنید بستگی به آنچه می خواهید برای دستیابی به آن و نوع قابلیت های مورد نظر خود داشته باشید.

برچسب های RFID منفعل چیست؟

برچسب های غیرفعال RFID یکی از دو دسته کلی برچسب های RFID هستند. آنها معمولاً کوچکتر و ارزان تر از برچسب های فعال هستند ، اگرچه دامنه خواندن آنها کوتاه تر است.

چگونه برچسب های غیرفعال RFID کار می کنند؟

برچسب های غیرفعال RFID قدرتی از خود ندارند و از انرژی فرکانس رادیویی منتقل شده از آنتن های RFID تغذیه می شوند. سیگنالی که توسط خواننده و آنتن فرستاده می شود برای تگ کردن و بازتاب انرژی برگشتی به خواننده استفاده می شود.

برچسب های غیرفعال RFID برای چه مواردی استفاده می شود؟

انعطاف پذیری و مقرون به صرفه بودن برچسب های RFID غیرفعال باعث می شود تا نسبت به برچسب های فعال، در طیف گسترده تری از اشیاء قابل اتصال باشند. برچسبهای غیرفعال UHF (فرکانس فوق العاده بالا) معمولاً برای ردیابی سطح دارویی و کالاهای مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد و مناسب برای استفاده به عنوان ردیاب خودرو نیستند.

برچسب های فعال RFID چیست؟

برچسب های فعال RFID یکی از دو دسته کلی برچسب های RFID است. آنها معمولاً بزرگتر و گرانتر از برچسب های غیرفعال هستند و در دامنه های طولانی تری دیتا را ارسال می کنند که در بعضی موارد می توانند تا 100 متر گسترش پیدا کنند. با این حال ، برچسب های فعال به طور معمول طول عمر محدود تری نسبت به برچسب های غیرفعال دارند.

دو نوع برچسب فعال RFID وجود دارد: beacons and transponders. تگ های transponder در هنگام دریافت سیگنال رادیویی از یک دریافت کننده سیگنال RFID به صرفه جویی در مصرف باتری کمک می کنند ، در حالی که beacon ها در یک بازه از پیش تنظیم شده یک سیگنال را ساطع می کنند.

چگونه برچسبهای فعال RFID کار می کنند؟

برچسب های فعال RFID دارای منبع تغذیه داخلی (معمولاً باتری) و فرستنده مخصوص به خود هستند. اینها اکثر راه حلهای UHF هستند.

برچسبهای فعال RFID برای چه مواردی استفاده می شود؟

برچسب های فعال اغلب می توانند از حسگرهایی که شرایطی مانند دما ، نور و رطوبت را اندازه گیری و انتقال می دهند ، پشتیبانی کنند. این باعث می شود آنها در محیط های سخت تر محبوب شوند. آنها معمولاً برای ردیابی دارایی های بزرگتر مانند وسایل نقلیه و ظروف حمل بار استفاده می شوند.

نحوه انتخاب برچسب RFID مناسب

در حالی که نسخه های اولیه این فناوری در انواع محیط هایی که می توان از آنها استفاده کرد محدود بود ، اما اکنون برچسب های متنوعی موجود است که می توانند در محیط های مرطوب یا دارایی های فلزی مورد استفاده قرار گیرند و حتی برچسب هایی که می توانند در معرض دمای شدید ، زنده بمانند. آلودگی ها و سایر محیط های خشن.

انتخاب برچسب مناسب RFID در نهایت به

  • محیط شما ،
  • نیازهای داده ها و
  • اندازه آیتم (های) مورد نظر شما بستگی دارد .

RFID خودکار ردیابی دارایی

با وجود یک خواننده RFID قابل حمل که در یک رایانه موبایل ساخته شده است ، کارکنان می توانند به راحتی یک یا چند برچسب دارایی را بدون نیاز به دیدن برچسب ها از طریق فیزیکی اسکن کنند. با برچسب زدن بارکد سنتی ، کارکنان باید یک اسکنر بارکد را مستقیماً بر روی برچسب قرار دهند تا بتوانند اسکن دقیق انجام دهند. در برخی از برنامه ها ، این کار به خزیدن در زیر میز ، پشت قفسه های سرورها یا نردبان بالا رفتن برای اسکن دارایی های با دسترسی سخت نیاز دارد. با RFID ، خواننده می تواند چند پا فاصله داشته باشد و هنوز هم اسکن دقیق دریافت کند. فقط یک کارمند می توانست چند ده دارایی را در یک اتاق اسکن کند.

برچسب های RFID با ظرفیت حافظه داخلی بزرگتر حتی می توانند اطلاعات اضافی در مورد دارایی را نیز ذخیره کنند. برای برنامه های کاربردی در مناطق دور افتاده که اتصال به یک برنامه برگشتی یا پایگاه داده ممکن است چالش برانگیز باشد ، این برچسب می تواند اطلاعات مربوط به فعالیت های نگهداری یا داده های حسگر را که توسط یک تکنسین زمینه با استفاده از رایانه تلفن همراه قابل خواندن و نوشتن است، ذخیره کند.

از برچسب بارکد برای ردیابی دارایی ها می توان استفاده کرد و جایگزین کارآمد تری برای جستجوی دستی برای شماره های سریال ارائه می دهد - اما یک سیستم ردیابی دارایی RFID می تواند چندین مزیت نسبت به بارکد کردن داشته باشد. این شامل:

خواندن چندین برچسب به طور همزمان ، بدون نیاز به دید بین تگ ها و اسکنر. یک کارمند می تواند ظرف چند دقیقه کل اتاق پر از تجهیزات را موجودی بگیرد.
اطلاعات خدمات بحرانی را می توان در خود دارایی ها ذخیره کرد ، مدیریت دقیق چرخه عمر دارایی ها را امکان پذیر می کند.
برچسب های RFID می توانند علاوه بر اطلاعات موقعیت مکانی ، با سنسورها و فن آوری GPS یکپارچه شوند تا داده های وضعیت دارایی را نیز ارائه دهند.
با ادغام راه حل با LAN بی سیم ، می توان دارایی ها را از راه دور در چند ثانیه شناسایی و در آن قرار داد.
زمان درگیر برای گرفتن موجودی از روزها به ساعتها کاهش می یابد.
اگر دارایی به مکانهای غیرمجاز منتقل شود یا از ساختمان خارج شود ، می توان با ایجاد زنگ هشدار و زنگ هشدار ، امنیت دارایی را بهبود بخشید.
افزایش بهره وری به دلیل اینکه دارایی ها تقریباً بلافاصله می توانند واقع شوند و بیشتر وظایف مدیریت دارایی با استفاده از RFID می توانند کارآمدتر شوند.
ردیابی تعداد زیادی از دارایی ها نیازی به کابوس لجستیکی نیست. ردیابی خودکار با RFID نمای کاملی از ناوگان دارایی شما بدون تلاش های پر هزینه و وقت گیر درگیر در مدیریت دستی تجهیزات ارائه می دهد.

منبع: lowrysolution

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی